maandag 24 november 2014

Een mijter en zelf een verhaal schrijven.

Een nieuwe week, een nieuwe kapitein en weervrouw. Cristian en Somaya waren vandaag van dienst. Jesper had een boekje met CD bij en dat komt goed uit want deze week is het voorleesweek. Dus zijn boekje , daar kunnen we wel wat mee doen vandaag. Zijn boekje ging dan nog wel over de Sint, en waar herken je de Sint aan ? 








Dan was het groene werktijd, en wilden ze kleuren over en voor de Sint. Ook wilden sommigen wel een mijter maken, dus zijn ze er meteen ingevlogen: eerst kleuren, dan knippen en uiteindelijk onze naam stempelen.








Na de speeltijd kwamen de andere knijpers aan de beurt , en Momo had een handje met stop op geknutseld bij haar thuis. Nu moest ik mijn hand niet meer opsteken in de ronde als er teveel lawaai is en kan mijn arm rusten ;-). Knap gedaan Momo!! Nadien terug groene werktijd en verder mijters maken.










De rest van de foto's kan ik niet van mijn gsm afhalen, er is iets mis gelopen, sorry daarvoor.
Namiddag hebben we met de ganse klas een eigen verhaal verzonnen. Eerst even brainstormen wie er in ons verhaal meespeelt en dan hebben we beurt om beurt elk een stukje verhaal 'geschreven'. Tijdens deze week gaan we er nog onze eigen illustraties bij tekenen zodat we een echt prentenboekje hebben.
Dan was het rode werktijd en als afsluiter hebben we naar de CD geluisterd die bij het boekje van Jesper hoort. Het was een redelijk lang verhaal dus liet Jesper het boekje in de klas en kunnen we morgen verder luisteren.
Lena mag morgen een boekje voor de boekenronde meebrengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten