woensdag 27 november 2013

Onderzoek over dinosauriërs en kneden met klei

Deze week is een rare week voor de kleuters van Nath. Nath is in het weekend ziek geworden en nu zal ik deze week in de klas van Nath staan. Ik ben Else-Lise en ik geef sinds eind oktober turnen aan de kleuters en één keer per week kom ik in de klasjes om ondersteuning te geven.

Dinsdag ben ik de les begonnen met de praatronde. Uit dit gesprek zijn wij gekomen op een onderzoek over dinosauriërs en het verzorgen van de pop van Kaat, Nelleke.


 
Kaat is met Nelleke naar de poppenkamer gegaan om voor haar te zorgen samen met Yaninna. 
  
 
 
Lina en Karell wilden graag de puzzel van Zwarte Piet maken
 





 
 


Na de speeltijd zijn we begonnen aan het onderzoek. Lucas had een dinosaurus bij met stekels op zijn rug. Lucas, Thieme en Yaninna wilden weten waarvoor deze stekels diende. Er lagen in de klas twee boeken over dinosauriërs. Daar zijn we in gaan zoeken en we hebben het antwoord gevonden.



 
 



                    Na de middag waren de meeste kleuters aan het kneden met klei



Op de foto zie je de boom die Karell met klei heeft gemaakt


 
Anna-Elisah maakte een slak





Lina had meer zin in ijsjes



 
 
Jade zoek een mooi verhaaltje uit om voor Nelleke voor te lezen
 
 
Kaat en Jade lezen voor aan Nelleke
 


Nando heeft snoepjes gemaakt en die al direct in een handige verpakking gestoken


De auto van Karell




 
 
De voorstelling van het onderzoek naar de stekels van de dinosauriërs





Geen opmerkingen:

Een reactie posten