dinsdag 4 februari 2014

Voertuigen: vliegen,rijden of varen?

Lucas had een boekje van Plop en het vliegtuig bij voor de boekenronde. Hij las voor uit het boekje. Het ging over een vliegtuig en toen bespraken we eens welke voertuigen er allemaal bestaan. Er kwamen heel wat antwoorden. Het ging zelfs over raketten en die wilden ze wel eens knutselen, dus we zochten het nodige materiaal en ze begonnen er meteen aan. Thieme werkte verder aan de auto. Hij had een echt stuur bij om na te tekenen en kon dat zo in de auto plakken. Hij heeft ook al een stoel gemaakt voor de auto.














Na de speeltijd was er een snelle praatronde: iedereen mocht over 1 ding iets vertellen, want er waren zo veel knijpers dat we niet genoeg tijd zouden hebben. Nadien werd er weer geturnd met Lien.








Namiddag was het tijd voor de klassenraad en daar werd het niet zo goed opruimen aangekaart. Want dat gaat niet zo vlot meer in de klas. Een oplossing was volgens Mika dat ze wat minder 'rommel' moeten maken en zo dan ook minder moesten opruimen. Ata zij dat ze mekaar moesten helpen met opruimen, ook als ze al klaar zijn. We gaan nu nog op zoek gaan naar een stimulans, want een medaille voor opruimkampioen zoals bij de oudste kleuters wilden ze niet in onze klas.
Dan zijn we beginnen te werken aan een nieuw contractje. Er zat ook een blaadje bij rond voertuigen en moesten ze zoeken of ze rijden, varen of vliegen. 








Tijdens de afsluitronde zong ik het liedje van ' in een klein stationnetje'. Dit kent blijkbaar niet iedereen dus hebben we dat een paar keer gezongen zodat iedereen het gaat kennen. En wat is dat een machinist ? Jens wist het en toen zijn we op zoek gegaan naar hoe andere bestuurders noemen: vliegtuig=piloot, raket=astronaut, boot=kapitein, wagen=chauffeur en de trein=machinist. Als allerlaatste werd er voorgelezen uit Lucas zijn boekje.
Wie thuis nog prentjes heeft van voertuigen die we mogen gebruiken (opplakken) mag dat meegeven naar school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten