donderdag 13 maart 2014

Verder proeven, stempelen met aardappelen en groenten of fruit ?

De fotoronde ging vandaag niet door omdat Chiara ziek was , maar er stonden vandaag genoeg knijpers dus w wisten wel wat doen. Yannina begon er meteen aan.





Dan haalden we de aardappelen boven en hebben we er zelf stempels van gemaakt. De kleuters vertelde me welke vormen ik moest uitsnijden . De leeuwen en katten, daar heb ik voor bedankt en ik vroeg toen simpelere vormen ;-). Toen kwamen de hartjes, sterren , maan , cirkels, bloemen , enz. Oef , een beetje gemakkelijker voor mij om uit te snijden :-))))))
Nu nog verf en papier en ze konden aan de slag.










Na de speeltijd zijn we weer wat dingen gaan proeven. Was het zuur, zout of zoet ? Wat is het verschil tussen een jonagold en een granny smith ? Hoe smaakt een dadel, rucola, bloemkool, raap, koek, ...... was het lekker of niet ? Sommige dingen waren lekker andere niet en gingen meteen de vuilbak in ;-). De gember van Ata hebben we eens goed bekeken en aan geroken maar we hebben het toch maar niet geproefd :-)









Snuffie mocht mee smullen.









Namiddag deden we terug de knijpers, werkten ze met Else-Lise rond een onderzoekje: zijn het nu groenten of fruit? en werd er ook aan vrije teksten gewerkt. 














Er zijn ook al dikke duimenkaarten voor het opruimen vol. Karell en Ynse zijn de eerste met een volle kaart. Goed gedaan meiden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten