maandag 23 januari 2017

Een praatronde en dezelfde zoeken.

Weer heel wat zieken vandaag. Dus met een kleinere groep beginnen aan de kalenders met kapitein Ilkay aan het stuur.
Dan een praatronde, en ondanks dat we niet met veel waren werd er heel wat getoond en verteld. 










Dan vwt. Vorige week hebben we een liedje over een sneeuwman geleerd dus vandaag konden ze iets maken waar ons versje opkomt. Het hoofd van een sneeuwpop. Die konden ze beplakken met witte snippers. Nadien ook nog de neus, mond en ogen.


















Na de speeltijd had ik een klein probleempje. Ik had kousen gewassen en moest de paren er nu uithalen en had de hulp van de klas nodig. Ze mochten helpen om dezelfde kousen te zoeken en bijeen te leggen. Het werkje was in een mum van tijd gedaan. Dankjulliewel.












Tijdens vwt konden het spel met de kousen nog eens doen en verder werken aan de sneeuwmanhoofden.













Namiddag heb ik het verhaal van de sneeuwfunnie voorgelezen, een boekje wat Maud bij had vandaag en heel toepasselijk was. Na het verhaal mochten de kls het nog eens na vertellen.

Dan hebben we een film van de sneeuwman gekeken omdat er weer een deel moe waren en wilden rusten. Wie niet wilde kijken mocht verder werken of spelen.



Als afsluiter heb ik verteld dat Katia in de vm in de klas zal zijn omdat ik op navorming ben.
Iliano mag de boekenronde verzorgen.
Op het raam van Ann haar klas hangt het blad om je op te geven voor hulp voor het volgend atelier van vrijdag 3 februari!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten