donderdag 4 december 2014

Ons eigen verhaalboek is af!!!

Amber had wel 3 foto's bij voor de fotoronde. En ze begon meteen met een vraag ? Wie stond er op de 1e foto , en nee, zijzelf was het niet. Het was een foto van haar mama als kindje. Dan had ze nog een babyfoto van zichzelf bij en een uitnodiging voor een dubbel feest. Goed uitgelegd Amber.





In de ronde hebben we vandaag ook eens alle jongens en meisjes geteld. Dan moesten ze evenveel vingers laten zien. En als laatste moesten ze vertellen wie met de meeste waren: de jongens of de meisjes? Vandaag waren de jongens met meer, maar Gloria wist dat als de 2 zieke meisjes er waren geweest dat ze dan met evenveel waren. Knap!

Dan was het groene werktijd en enkele kleuters hebben hun zelfgemaakt Sintkrant ( verhaal) afgemaakt. Ze hebben de illustraties erbij getekend en ze wilden er zelfs stickers bij plakken. Ze hebben dat super goed gedaan. Er werd ook aan de schoentjes gewerkt.









Joppe kan iets : met zijn tong kan hij aan zijn neus komen ;-)
















 Na de speeltijd hebben we knijpers gedaan. Somaya zorgde voor de weerkalender en kapitein Ellie was tijdbewaker van dienst. Onze tafel lag weer vol met heel wat dingen. Na de ronde was het weer groene werktijd. Er werd weer gekleurd, geknipt, gebouwd, ...


















 De namiddag zijn we gestart met het voorlezen van Efe zijn boekje over de enge haai. Het was inderdaad een echt liefdesverhaal. Leuk boekje!! Dan was het rode werktijd. Met de smartmax werden autobanen gemaakt, de schoentjes werden afgewerkt en er werd nog volop gekleurd voor de Sint die ons morgen een bezoekje brengt.






 Tijdens de afsluitronde hebben we ons eigen gemaakt verhaal voorgelezen en getoond aan iedereen. Ook hebben we ons schoentje gezet. Benieuwd of de sint het ziet en ons boekje leest.

 Morgen komt de sint dus naar onze school, maar eerst passeert hij een andere school. Normaal gezien arriveert hij bij ons tussen 12u30 en 13u00, liet hij ons vandaag weten via zijn hoofdpiet.
Spannend!!!!!





1 opmerking: