dinsdag 15 december 2015

De boekenronde van Robin en leren van elkaar

Vanmorgen bracht Robin een boekje mee. Ze had het gekozen omdat ze de tekening op de voorkant zo mooi vond. Iets waar ik me zeker in kan herkennen ;) Eerst vertelde ze ons zelf wat ze al wist over het verhaal en dat was heel wat! Nadien heeft ze samen met mij een samenvatting gemaakt in het praatronde boek. En na de klasraad (en voor de turnles) heb ik het voorgelezen aan de klas. Dankjewel Robin en heel goed gedaan meid!

 






Tijdens de vrije werktijd gingen we aan de slag met het materiaal. Ondertussen schreef ik de nieuwjaarsbrieven e.d.... 






Kapoen van de dag, Lauren, hing vandaag zelfstandig de daglijn op. Heel knap van jou Lauren!















Pauline zag mij aan het werk met de lat en een potlood. Ze vroeg of ze deze mocht lenen wanneer ik klaar was. Ze ging nadien zelf aan de slag en deed het heel goed! Dus daarvoor kunnen we die 'platte dingetjes' gebruiken ;)










We hoorden het nieuwjaarsversje heel vaak vandaag, zelfs in de vorm van een dansende cirkel =D




En wat vinden jullie van onze venster-kerstboom? 


Tijdens de afsluitronde van de voormiddag, heeft Pauline ons dan ook allemaal laten zien waar we een lat (voornamelijk) voor gebruiken en hoe je dat moet doen. Goed zo!


We speelden samen ook nog eens een kringspel. Net zoals vorige week, maakten we een lange slinger op de vloer. Iedereen kwam om de beurt een stukje van het patroon aanvullen.





Namiddag was er klasraad. Twee weken geleden was er het idee om een groot feest te hebben met eten! Nu ontdekten we dat dat ook een plan is voor vrijdag, leuk! 
Na de klasraad en het verhaal gingen we turnen met Karolien.

Lees even onderstaande vraag en voorzie de zak van een naam aub.

We hebben ook nog HULP nodig bij het klaarzetten en opruimen van het kerstbuffet op vrijdag. Het begint om 12u maar moet daarvoor al klaar zijn en na het eten moet alles ook weer netjes achtergelaten worden. Alvast bedankt!


Morgen brengt Azra 'de doos' weer mee naar de klas. Ik ben nieuwsgierig! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten