donderdag 3 maart 2016

Mondriaan, Pollock én de kunstkoffer

MORGEN STEUNEN WE BEDNET: KOM ZéKER IN JE PYJAMA NAAR SCHOOL =D (daarom dus een 'P' op de hand ;))

Wauw wat een dag! 

Vanmorgen toonde Loris ons twee boekjes. Hij was naar de BIB geweest en bracht verhalen mee over kunstenaars: SUPER van jou Loris, dankjewel!



Er was toverpapier in de klas, als je er op tekende met je toverpen kwamen er allerlei kleuren tevoorschijn. 







Greet, de mama van Robin, bracht een beetje Pollock naar de klas. We mochten om de beurt in groepjes, 3 verschillende technieken ontdekken om spetters te maken. De resultaten zijn knap maar nog veel belangrijker: we hadden heel veel plezier tijdens het proces en leerden weer heel wat bij.
Dankjewel voor je tijd en ideeën Greet =) 


In de crea-hoek konden we vandaag 'gekke mannetjes' maken. We kozen ogen, de neus en de mond uit de bakjes =) 




(Valt het jullie op dat we meer en meer met letters bezig zijn?)














Muziek is ook kunst. Loris ontwierp zelf een piano van clics!








Er verschenen ook papieren met zwarte lijnen op bij de logblokken. Er waren verschillende niveau's (iets makkelijker, iets moeilijker) en we moesten zoeken naar de juiste blok voor het juiste vakje.
En hé kijk eens, als ze af zijn leek het wel op het werk van die meneer waar we ook een boekje van zagen in de klas vandaag! Inderdaad ja, Mondriaan.












We sloten de voormiddag af door de technieken van Greet te bespreken en alvast 1 boek van Loris te lezen.

Namiddag vertelde ik over de gekke sleutel die ik gekregen had. Hij hoorde bij een bijzondere koffer. 
We gingen op zoek naar deze koffer en vonden hem in de eetzaal!
Er lag een briefje bij, we moesten ook naar een specifiek kunstwerk op zoek, in Kristie haar klas.

Eens we alles hadden bespraken we het werk uitvoerig. 


En nadien ontdekten we wat er in de doos te vinden was, dat namen we mee naar de klas.


Hier konden we een spel ontdekken en spelen rond kleuren en kleuren mengen. 




Maar we hadden ook een doosje met zotte brillen meegenomen. Als je die op had mengden kleuren zich en kreeg alles 1 bijzondere kleur.








Tijdens de rode werktijd werd er gelezen, het kleuren spel gespeeld, door de brillen gekeken, gewerkt in de crea-hoek en met de logiblokken. 








We sloten de dag af met het 2e boek van Loris, onze opruim-poster en ons 'doe iets lief' -potje (of zoals iemand van ons het noemt 'het verliefd'-potje =)).

MORGEN STEUNEN WE BEDNET: KOM ZéKER IN JE PYJAMA NAAR SCHOOL =D (daarom dus een 'P' op de hand ;))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten