dinsdag 26 januari 2016

Wij schrijven een gek verhaal

Blij dat ik iedereen terug zag! 
Vanmorgen las ik een verhaaltje voor, over een poepconcours... Dat vonden we super grappig, zoals je je wel kan voorstellen =)

Nadien was er de vrije werktijd:















Omdat de kleuters veel verhalen vertellen tijdens hun spel, maar we deze niet vastleggen, ga ik meer aandacht beginnen te besteden aan vrije teksten. 

We begonnen vandaag te werken rond die bewustwording door samen een verhaal te maken. Een aantal kleuters kwamen bij mij zitten en maakten vrij een illustratie. 




















Tijdens de afsluitronde van de voormiddag overliepen we wat we allemaal gedaan hadden. Wie, waar, met wie, hoe? En toen was het tijd voor de boterhammen.

Na de lange speeltijd plaatsen we de illustraties in de kring. Er werd om de beurt een illustratie gekozen, de kinderen kozen zelf de volgorde. En toen mochten ze verzinnen wat er allemaal gebeurde, met wie en hoe! Het is een heel erg leuk verhaal geworden =D Ik ben wel onder de indruk.

Morgen gaan we er een bundel van maken en dan is het onze derde klaskrant - goed hé?! Jullie kunnen het verhaal dan, vanaf morgen, lezen aan ons prikbord in de speelzaal.


Nadien gingen ze turnen met Karolien en daar moesten ze snel wegzwemmen voor een gevaarlijke haai.

Aurelio brengt morgen 'de doos' mee naar school. Tot morgen =) 

Er hangt een briefje op het prikbord, want volgende week gaat KO2 (13 kleuters) mee naar de carnavalstoet in Genk centrum. KO1 blijft met Karolien, bij Ann en haar klas op school om daar samen carnaval te vieren.
We hebben wel écht jullie hulp nodig tijdens de stoet! Schrijf je in als je aanwezig kan zijn a.u.b., je hoeft niet persé de namen van kinderen in te vullen - ik zal ze wel verdelen.
Alvast bedankt!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten