zaterdag 1 juni 2013

Mijn mooiste herinnering

Vandaag hebben we een dubbele praatronde gehad. Ze wilden allemaal zo veel vertellen dat we de praatronde hebben opgesplitst in 2 delen. Ons praatondeboek stond dan vandaag ook helemaal vol geschreven.





Yannina had ook een muziekknuffel bij. Daar hebben we nog een spelletje mee gespeeld. Iemand moest de knuffel verstoppen in de klas en dan ging een andere kleuter de knuffel zoeken. We moesten dus vertrouwen op ons gehoor. En iedereen deed dat prima, zelfs al was de knuffel heel moeilijk verstopt!!!
Namiddag heb ik voorgelezen uit het boekje 'Stout' van de bibtruck. We hebben dat boekje samen nog eens besproken , want hij stond boordevol dingen die eigenlijk niet mogen zoals op de muur tekenen , dingen afpakken, ruzie maken, enz..... Maar onze kleuters weten allemaal goed wat mag en niet mag , ook al vergeten ze dat soms ;-)
Dan hebben ze ook nog gespeeld in de hoekjes en aan hun portfolio's gewerkt: ze moesten allemaal hun mooiste herinnering aan het kleuterklasje tekenen. Er kwamen allemaal heel uitlopende dingen op papier te staan, maar wat ze getekend hebben komen jullie pas te weten als ze in het 6e leerjaar zitten :-).








Ik kreeg ook nog een make-over van de kinderen. Met enkele kleuters hebben ze me onder handen genomen: mijn haren werden gewassen , gedroogd en gekamt, ik kreeg glitters op mijn gezicht, juwelen aan en toen was ik klaar voor het feest , dus laat het weekend maar beginnen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten