Wat leuk! Ein-de-lijk ervaren we de échte winter. Dat hield jammer genoeg veel afwezigen in... (veel beterschap allemaal!!) Maar ook veel verwondering! Deze morgen waren er verhalen over sneeuw, ijs, sneeuwmannen, sneeuwballen, een slee, warme kleren, wolkjes blazen...
Zo kwamen er ook wat plannetjes aan de oppervlakte, meer hierover later.
Vrije werktijd:
Zo kwamen er ook wat plannetjes aan de oppervlakte, meer hierover later.
Vrije werktijd:
Lekker koken en rollenspel.
De Drie Torens =)
Voorbereidend schrijven:
De rode werktijd, in teken van:
- klei (rollen, net zoals wanneer je sneeuwballen maakt)
- klei (rollen, net zoals wanneer je sneeuwballen maakt)
- een spel spelen
- puzzelen (we zijn op dreef!)
- techniek en motoriek
"Anouk! Ik heb Olaf zijn gezicht gemaakt!"
- je kon ook kiezen voor lezen / voorlezen
Dat doen we heel graag! Vanaf vandaag zijn er dan ook twee 'voorleesknuffels' in de klas; wil je aan iemand voorlezen, dan kan je ze erbij nemen.
Dat doen we heel graag! Vanaf vandaag zijn er dan ook twee 'voorleesknuffels' in de klas; wil je aan iemand voorlezen, dan kan je ze erbij nemen.
- of een doos kiezen uit ons 'kastje'
We begonnen vandaag ook aan een nieuw versje. Na de praatronde, ging ik op zoek naar een onderwerp dat aansloot bij de gesprekken van de dag.
En we maakten plannen voor morgen:
- Zou er morgen sneeuw vallen?
- Wat kunnen we allemaal zien op de koude grond?
- We zagen vandaag ijs! Het blonk, we konden er op glijden én dat werd water als we het in onze handen hielden. Dus kan water ook ijs worden?? Ik plaatste 2 bekers met water buiten, we gaan ze morgen vroeg bekijken. De kinderen zijn sceptisch, water kan toch geen ijs worden? Morgen zullen we het te weten komen!
Tuana brengt morgen een boekje mee voor de boekenronde. Tot morgen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten