Kaatje had schoentjes bij tijdens de praatronde en ze wilde er mee spelen. Nu was ons vraagje of iedereen die schoentjes kon aan doen, ook ik. Ze is toen gaan passen en meten , en nee, mijn voeten zijn te groot. Hoe zat het met de andere kleuters? En wie heeft nu de grootste/kleinste voeten in de klas ? Tijd voor een onderzoekje. Lina, Thieme en Ilyana hebben van iedereen de voeten gemeten en ze zijn zo het antwoord op hun vraag te weten gekomen. De oplossing krijgen jullie morgen nadat zij hun onderzoekje hebben voorgesteld ;-)
Na de speeltijd ging de praatronde verder en werd het onderzoek helemaal afgewerkt. Enkele kleuters zijn al begonnen aan hun pinguin. We hebben nog steeds watten nodig .
Na de middag speeltijd zijn we terug naar buiten gegaan. De kleuters hadden een zoekopdracht. We zochten dingen die groot/klein, dik/dun of lang/kort waren. Gretig zijn ze op zoek gegaan en hebben hun gevonden spullen in de juiste vakjes gelegd. We hebben ze buiten toen besproken.
We wilden toen naar de klas gaan om ook spullen te zoeken met die kenmerken, maar wat we binnen zagen, amai, de kleuters van Ann en Anouk waren wegen aan het maken. Het was een weg van de speelzaal naar de eetzaal. Onze kleuters wilden heel graag meebouwen dus dat hebben ze gedaan. Wij bouwden van de garage in onze klas naar de gang toe. Nadien hebben ze met auto's over de wegen gereden. Hoe leuk was dat, een klein projectje van alle kleuters samen.
Tijdens de afsluitronde heb ik een verhaaltje uit Emani haar boekje voorgelezen. Het ging over een dierenarts. En toen kwam de vraag wie later dierenarts zou willen worden of misschien iets anders. Er kwamen antwoorden zoals babyverzorgster, bmx'er, indiaan, racewagen piloot, ....
Ata mag morgen een boekje voor de boekenronde meebrengen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten