vrijdag 22 april 2016

Een piratenplan krijgt vorm

Vanmorgen een Hoelahoep aflevering over 'piraten'.



Op ons knutsel-blad kon je ook zien, dat je onder tafel kan tekenen. Er waren enkele kleuters die dat vandaag eens wilden proberen. Het is een beetje gek hoor.







De verhaaltjes zijn nu te lezen aan ons prikbord in de speelzaal. Zeker eens doen =)




"Gisteren was ik aan het huilen. Lauren was er niet en dat vond ik jammer...
Lauren is er vandaag wel en ze lacht."


"Daarom teken ik nu een hartje, want ik ben weer blij."







Er gebeurde iets op de speelplaats wat onze aandacht trok. Wat zit er in die grote container?
Een olifant? Een haai? Ballen? Heel veel zand? Fietsen? .... 
Tja, dan maar wachten tot hij op de grond stond en open ging. En wat zagen we?
Heel veel stoelen en tafels voor de pastadag!  


Er waren heel veel kleuters die een piraat wilden maken vandaag. 
Snelle improvisatie en er een knip-observatie van maken. 
Ik kan jullie zeggen, dat knippen gaat wel heel knap hoor!

Maandag breng ik nieuwe vormen mee om piraten mee te knutselen. 




















Namiddag las ik een verhaal voor en speelden we buiten nog een spel, voor de turnles.

Eerst leek de interesse vooral over schatten te gaan, deze is verschoven naar piraten. We gaan hier de komende week zeker mee aan de slag. 

We zoeken nog een schatkist, om een piratenhoek te kunnen maken.
Maar ook (wit)zand voor enkele leuke activiteiten. 
Zeer welkom dus!

Bedankt aan iedereen die op zaterdag is komen eten en/of komen helpen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten